donderdag 12 november 2009

Uit(ge)laten

Tot mijn schrik is het alweer weken stil op mijn blog, terwijl er toch wel van alles gebeurd. Ik heb het gevoel dat ik een beetje wordt geleeft door mijn werk, en probeer dan in de avonden toch wat quality time met de honden te hebben. Dus wat minder tijd achter de laptop (als het werk het toelaat) en als ik de fut nog heb mag er 's avonds nog een hond op de borstel tafel. Maar als we erg moe en suf gepraat/ gemaild zijn belanden we gewoon samen op de bank. Tja, je moet wat op de lange donkere winter avonden..

We hebben ons ook maar eens voorgenomen om ons leven te beteren als 'buurtjes'. Ik heb schatten van buren, die het allemaal geweldig vinden wat er hier afspeeld.. en toch is het best wel genant als je af en toe hoort hoeveel herrie de Boppers maken als ze smorgens met z'n zevenen naar buiten stormen. Tel mijn brul daarbij op (Vincent, KOP DICHT!!!! Muffin, DOE NORMAAL!!! Shanti, STIL!!! Chanel, SCHEI UIT!)en heel Sevenum weet weer dat Villa Kakelbond weer wakker is. Ook goedemorgen :-)

Tegenwoordig gaan we dus gefaseerd naar buiten, en maken we elkaar niet gek;
In plaats van: wekker loopt af, 3x snooze, pffff toch maar opstaan, honden beginnen beneden al te jengelen omdat ze mij boven hun hoofd horen stommelen, Shanti sjeest naar beneden, ik kom er langzaam met Coco -heel voorzichtig van de trap af- achteraan, Shanti staat al tegen het traphekje aan te rammelen en te piepen, Vincent en Chanel blaffen vrolijk vanachter de deur terug en stuiteren als skippyballen in de kennel, ik doe de deur naar het hondenhuis open, Shanti daagt broer en zus door de tralies uit, ik maak achterdeur open, Shanti en Coco wachten buiten blaffend de 5 anderen op. Ik maak 1 voor 1 de kennels open en als we allemaal buiten zijn rent Muffin voorop met bal in de bek en 'tig andere boppers rennen er met veel kabaal blaffend achteraan... Vincent loopt Bo-Ghy ondersteboven... Bo-Ghy niet blij en gillen, Vincent springt er als een malloot omheen. Dolle boel, dikke pret. Goedemorgen Sevenum.

Nee, de laatste weken doen we het (iets) rustiger:
wekker loopt af, 3x snooze, pffff toch maar opstaan, honden beginnen beneden al te jengelen omdat ze mij boven hun hoofd horen stommelen, Shanti moet op mij wachten en loopt rustig naar beneden, en ik kom er langzaam met Coco -heel voorzichtig van de trap af- achteraan, Shanti mag niet meer tegen het traphekje aan staan rammelen en piept ook niet, dus in de kennel blijft het ook rustig. Ik doe de tuindeur open, Shanti en Coco gaan via de huiskamer naar buiten en blijven op het gras achter het hek. Inge gaat naar het hondenhuis, doet de achterdeur open, en laat Vincent en Chanel op de speelplaats. Wel met een extra-dikke-goedemorgen-knuffel en 300x vertellen hoe braaaaaaaaaaf ze zijn... want ze zijn stil. Daarna mag Babs uit de kennel, en bij Coco en Shanti op het veld. Shanti krijgt 25 waarschuwingen dat ze stil moet zijn, en Vincent en Chanel horen 37 keer dat ze braaaaaaaaf zijn aan de andere kant van het hek. Muffin en Bo-Ghy komen als laatste naar buiten: Bo-Ghy mag op het veld, en Muffin blijft voor het hek. Binnen 2 minuten is ze tussen de bamboe en het hek doorgewurmd en loopt ze bij Vincent en Chanel, maar dat gaat zonder herrie en er liggen geen voetballen waarmee ze kan gaan uitdagen, dus blijft het rustig. Dolle boel, dikke pret. Hey, psssst... wakker worden Sevenum, Villa Kakelbond is ook al buiten hoor! ;-)

Na mijn douche krijgen ze eten, en kunnen ze weer rustig 1 voor 1 naar buiten. Alle hekjes en poortjes staan open. Zonder kabaal loopt het hele spul de rest van de ochtend buiten terwijl ik rustig met een kop koffie achter mijn laptop kruip.. de dag is weer begonnen. Ik kan weer aan het werk.