woensdag 5 augustus 2009

Beetje ouder

We hebben het overleeft, en ik mag me nu bij de club van 40ers scharen... poeh wat een lol ;-) Ik geloof dat de hele wereld er meer gedoe van maakt dan ik, maar dat heb ik dan wel weer kunnen misbruiken om in gepaste dronkenschap in de Franse Morvan het decenium te wisselen. Dat was een succes, en voor herhaling vatbaar!
Het begon met wat strubbels tijdens de reis; Oma zou de nichtjes meenemen naar Belgie, en daar zouden we nichtjes voor honden wisselen zodat we allemaal in France aan konden komen. Helaas kreeg Oma auto pech, en moesten we improviseren: Oma is met sleurhut door mijn broer opgehaald en teruggekeerd, auto werd afgesleept door de ANWB, en mijn auto puilde daarna dus uit met 7 boppers, 2 nichtjes en mijzelf... Beetje krap, en na een uur of 3 niet meer leuk voor de boppers achterin. Stoppen dus en slapen op een aire bij Reims. Helaas kon dit niet met z'n allen in de trekchalet; dus nichtjes met 4 boppers in de hut, Inge met 3 honden in de auto. Ook niet echt relaxed, dus na 2 uur 'slaap' gauw verder naar de Morvan waar de vakantie begon.
Een volle week fun, zon, geweldige camping, leuke omgeving, veel wijn en heerlijk eten. Echt vakantie voor iedereen!

Op mijn verjaardag waren er 18 boppers, met hun aanhang. Ik heb me nog nooit zo jarig gevoeld!!! Een versierde caravan met balonnen en slingers, kaarten, zingend publiek, kadootjes en champagne (net na) het ontbijt, lekker eten en natuurlijk nog meer champagne!
Zaterdags zou er een muziek festival op dde camping zijn, waarvan we al dagen van te voren konden meegenieten, aangezien de camping volstroomde met muziekanten en toehoorders. Met 'jam-sessions' en vrolijk getokkel voor tentjes fleurde de hele camping op... helaas ging het zaterdag avond vreselijk onweren, waardoor het spectakel om veiligheidsredenen na enkele uren moest worden stopgezet. Wat een teleurstelling voor publiek, maar zeker voor al die mensen die al maanden aan de voorbereiding hadden gewerkt!
Dus, volgend jaar moeten we gewoon weer terug om Morvan Stock 2010 mee te maken!

Het was voor het eerst dat ik met 7 honden in het hoogseizoen heb gecampeerd. Ennnuhhh de 'overburen' hadden natuurlijk ook de honden bij zich, waardoor we de hele week met 16 honden op het veldje stonden. De grote hamvraag voor ons was natuurlijk hoe de camping eigenaar dit nu in de praktijk had gevonden? Dus op de vraag of we nog ooit terug mogen komen, werd er verontwaardigd gereageerd; 'hoe kan je zo'n stomme vraag stellen? TUUUUURLIJK, Graag zelfs!' Of we nu niet gewoon wat langer konden blijven, want we waren zo gezellig...
Nou, dus gaan we maar terug volgend jaar. Dan wordt ik wel geen 40, maar dan vieren we de "Anniversaire Brocante" van Nelleke! ;-)
Sante!