donderdag 9 juli 2009

Puppy's gaan hun toekomst tegemoed

De plicht roept, de blog moet weer eens worden geupdate...
Is er zoveel te melden dan? nee... uhh ja, eigenlijk is er altijd wel wat te melden natuurlijk. In Villa kakelbond gebeurd altijd wel wat.
5 pups zijn naar hun nieuwe baasjes. Een zucht door het huis ;-) vrolijke gezinnen, enthousiaste emails en foto's stromen binnen. Dat doet me goed, dat maakt me blij. En als ik lees dat Chester tijdens de puppy cursus door de tunnel rent, alles leuk vindt, en zelfs gebruikt wordt om bange medecursisthondjes op hun gemak te stellen... dan groei ik van trots. Dan knuffel ik Vincent en Chanel, en dan denk ik dat we een mooi resultaat hebben van ons 'project' :-)

Aankomend weekend wordt mijn huis bevolkt door een compleet familie uit Slowakije; Monty wordt opgehaald en zal ver weg gaan wonen. Ook Dotty (alias Corinna) wordt zondag opgehaald en heeft een reis naar Hongarije voor de boeg. Ik slik nog maar eeen keer, en weet dat ze het goed gaan krijgen. Maar nadat ze nu saampjes hier rondhuppelen en 'as we type' aan mijn voeten onder tafel liggen te slapen... zie ik er wel tegenop. Het zijn de eerste pups die ik meegeef aan mensen die ik slechts via email ken. Voorwaarde was dat ze de pup zouden ophalen, aangezien ik ze niet op bestelling op het vliegtuig zou zetten. Gelukkig waren ze het daar mee eens, en tellen ze nu al 9 weken af naar aankomend weekend...

We hebben ook weer shows bezocht. Alleen met Chanel, aangezien ik geen zin had om in alle puppy hectiek 2 honden showklaar te maken en uit te brengen. Vincent is wel beide keren mee geweest als supporter. Volgens mij vond hij dat wel lollig.
Chanel, net 24 maanden oud en ik de kampioensklasse ingeschreven, haalde 1 CAC en 2x RCAC op deze Duitse shows. In Wirges waren we het hele weekend, en had ik dus alle boppers meegenomen, en dus ook Monty en Dotty. 2 uur in de auto, in een bench slapen, aan een riempje wandelen.. ze deden het allemaal prima.
uiteraard was de eerste nacht een beetje eng; Het was erg warm, dus lagen ze onder de luifel in de bench. Om 3 uur moesten ze toch echt even piepen, en heb ik ze uitgelaten. Om 5 uur waren ze ook wakker, want het was licht buiten en dat moesten ze wel even vertellen. Niks aan de hand, ik lag 50 cm van ze vandaan dus kon ze makkelijk weer in slaap babbelen.
Wat me verbaasde was dat een andere campeer gast die zelf nota bene al jaren OES fokt, liepte klagen over mijn pups die hem uit zijn slaap hadden gehouden. Iedereen die de 'relatie' tussen deze persoon en mij kent, begrijpt meteen dat ik de pups heb geprezen toen ze de volgende ochtend om half 6 wakker werden en kabaal maakten... in de hoop dat de 'buurman'nu ook wakker zou worden, en een nog grotere hekel aan mij en mijn honden zou krijgen. Wat een malloot! dat moemt zich fokker en liefhebber... jaja.
enfin, wij hadden een heerlijk weekend, de pups hadden een mooie ervaring die ze een leuke start geeft naar hun toekomst.


Chanel, Monty, Dotty, Shanti, Coco in de schaduw