zaterdag 6 juni 2009

Ritme

Bijna 5 weken zijn ze alweer, de 7 ukkepukken. Ze rennen, spelen en ontdekken elke dag wat nieuws. Afgelopen week heb ik een super ruime kennel voor ze gebouwd op het gras. Het speelhuis staat weer opgesteld, en van tante Nelleke hebben ze een speeltunneltje gekregen. Wat een lol! Bij droog weer liggen ze lekker de hele dag buiten, vallen ze in slaap in de tunnel of onder de glijbaan, eten ze buiten en rennen ze lekker door het gras. Ik zie dat de beweging ze goed doet; ze gaan elke dag beter lopen, en de dikke bolle buiken nemen af tot normale puppy vorm.

Na alle hectiek van de laatste weken, (de zorg in de eerste kraamtijd, de Euro OES, alle visite, buitenlandse vrienden die het Euro OES bezoek combineerden met een puppybezoek + borrel in villa kakelbond, werk etc etc) lijkt het erop dat ik de laatste dagen weer een beetje in mijn eigen ritme ga komen.
Het is natuurlijk al een idioot idee om in je uppie 7 honden, een nest en een huis + tuin(tje) bij te houden.. doe daar ook nog ff een hectische tijd met werk bij en een hoop bezoek en dan krijg je zelfs mij gek!
Een van de preventie maatregelen die mij moet helpen te overleven is dat we puppymiddagen hebben ingelast. In plaats van de hele week door bezoek, komt iedereen gewoon tegelijk op zondag middag. Afgelopen maandag was de eerste puppy middag. Wat een succes! Het is leuk om iedereen ervaringen en verhalen uit te zien wisselen. De pupjes werden door iedereen geknuffeld en opgepakt, en ik zorgde voor de natjes en droogjes. Om 5 uur was iedereen weer weg, en kon de rust hier wederkeren.
Na een drukke werkweek heb ik ook vandaag de tijd voor mezelf genomen, en zijn Coco Shanti en Chanel lekker geborsteld. Tijd voor mezelf om gewoon eens een uur tussen de pups te zitten, te knuffelen, te genieten. Schitterende foto's gemaakt... (wat ben ik blij met mijn nieuwe zoom objectief!) Morgen ochtend Muffin nog badderen, en dan liggen we weer op schema voordat morgen middag het hek weer open gaat voor bezoekers :-)