donderdag 11 juni 2009

Beweging

Ik ben bang dat ik te weinig beweeg; mijn werk laat mij veel stilzitten tijdens vergaderingen, stilzitten achter de pc en sstilzitten in de auto... Oke, thuis is er vanalles te doen, maar ook dan zit ik (te)veel achter de pc, of sta ik stil honden te borstelen. De boswandelingen, het grasmaaien, de heg snoeien, mijn huis poetsen, (puppy-)kennel soppen vergeten we maar even voor het gemak.
Toch moet ik zeggen dat ik de laatste dagen best veel beweeg. Met dit verschrikkelijk herfst weer, waar ik op zich al stik chagarijnig van wordt, loop ik de benen uit mijn gat. Zit ik net te werken, moet ik weer naar de deur rennen om de honden binnen te halen en ze op deze manier te redden van een natuurlijke douche omdat er weer eens een plensbui naar beneden valt. Dit valt wel allemaal nog wel mee... dit is routine en alle 7 boppers staan in een rijtje strategisch opgesteld om zo snel mogelijk samen door 1 deur naar binnen te stormen en te schuilen.

Nee, dan de uitdaging: 7 pups van 5 weken naar binnen dirigeren...
Eerst alle grote honden aan de kant, want ik wil in de hectiek niet dat Bo-Ghy getergt wordt door vervelende pups. Dan ren ik naar buiten om de puppy ren te openen en als een malloot 'puppie-puppie-puppieeeeee!!!! roepen, waarna de 7 dwergjes achter me aan komen hobbelen.
De eerste keren was dit een hele onderneming aangezien ze niet alle 7 even hard lopen, onderweg nog even moeten plassen, en we toch wel 3 hele bochtjes om moeten. En tja, wat doet een pup die een bochtje mist...? die gaat: of zitten gillen... of gaat gewoon terug.
Om een lang verhaal kort te maken; ik liep de afstand dus 7 keer, was kletsnat inmiddels en had de pups uiteindelijk allemaal op het droge. Gelukkig zijn het slimme pups en regent het dagelijks zo vaak wel, en dan weer niet, dat we het riueel zovaak per dag herhalen dat het nu vlekkeloos gaat, en ik met slechts 3x de afstand lopen alle 7 pups binnen heb. pfffff uiteraard gelden dezelfde rituelen als de zon weer doorbreekt, en we buiten gaan spelen... alleen dan vice versa. Ik moet zeggen dat de bespiering van de pups ook in enkele dagen met sprongen vooruit is gegaan!

Daarnaast heeft Vincent ook nog een activiteit voor me in petto; grote kerel, en papa of geen papa, hij blijft een kleuter. Dacht ik dat hij zijn schoenen-opvreten-en-in-de-tuin-verstoppen gedrag nu wel afgeleerd zou hebben... mooi niet dus. Afgelopen week heb ik ongeveer een half uur naar mijn crocs lopen zoeken. (Ja, sorrie die dingen zitten nu eenmaal lekker, zijn ideaal in huis en bij de pups, en ik kan er zelfs mee in de regen door het gras lopen om pups binnen te loodsen)
Enfin, ik ruim natuurlijk niks op waardoor mijn schoenen (crocs in dit geval) dus voor de bank blijven slingeren. Als ik ze dan weer aan wil doen, zouden ze daar toch moeten staan. Niet dus. Boven gaan kijken, ook niet. Het hele huis doorzocht, geen crocs. 3x naar boven (trap op, trap af) om toch te verzekeren dat ik goed gekeken heb... geen crocs. Nog een keer het hele huis doorgelopen... niemand kan ze toch weggehaald hebben, ik woon immers 'alleen'!
Op blote voeten de pups maar binnen gehaald, en wat zie ik daar achter op het gras liggen? hmmm, daar lag Vincent vanmiddag ook.... juist, met mijn crocs dus. Bedankt Vince.
Ook puppy speelgoed is machtig interessant; Muffin is alleen maar jaloers op al dat eten wat ze 5x per dag aan haar neus voorbij ziet gaan, maar Vincent jat gewoon speelgoed uit de puppy kennel. Zo kom ik af en toe een verwaald eendje of varken tegen in de tuin of in de keuken(?), wat toch echt eerst bij de pups in de kennel lag. En ik ben de flosstoy al 2 dagen 'kwijt'. Vandaag had Vincent weer dikke pret, want hij had de petfles met korrels erin gevonden (gewoon een leuk rammel-speeltje voor de pups) nadat hij eerst het Bo-Ghy-bed bezet had, lag hij prinsheerlijk de dop van de fles af te knagen, en was hij helemaal in zijn nopjes met zijn verovering. Ach ja.... mannen; ze worden toch nooit echt volwassen? :-)