woensdag 4 maart 2009

Stilte voor de storm...?

Na alle pogingen in de afgelopen tijd om pups op de wereld te krijgen, zijn we het 'desperate' niveau genaderd... na de ervaren reu, de medische poespas tot en met de wiggelroede loper toe konden we nog maar 1 ding doen: de alfa teef uit huis plaatsen. Het klinkt vreemd (ja, ook voor mij) maar mijn honden leven nu eenmaal anders dan de gemiddelde huishond en rangorde is bij ons erg belangrijk. Alleen de alfa teef mag pups krijgen in een roedel.... en dat was Raggles met als kroonprinses haar dochter Muffin. De laatste poging tot pups deden we toen ouwe Freggle er nog was, dus in principe zou de hele theorie op kunnen gaan (in tegensteling tot wat de Wiggelroedemeneer ons kon vertellen, doch wel kon factureren)
Met pijn in mijn hart dus een wens van Helen in vervulling laten gaan: Muffin zou 'n tijdje bij Diesel gaan logeren. Vorige week begonnen de loopsheden, en begon Muffin zich direct als een heks te gedragen. Niet alleen tegen de loopse dame, maar ook tegen Vincent als hij zijn kalverliefde aan zijn meisje toonde... Na een dag of wat Muffin op haar donder te hebben gegeven wegens kattekop- en heksen gedrag, heb ik haar naar haar logeer adres gebracht. Dit viel me toch minder zwaar dan verwacht; ik weet hoe ze in de watten zal worden gelegd, en verwend zal worden met extra aandacht en lange wandelingen.
Bij thuiskomst viel het meteen op dat er een vreemde rust heerst... Niemand die de bal gaat halen, niemand die de boel ophitst om 'tikkie met verlos' te doen, 's avonds de bank in beslag neemt of.. nou ja, ga zo maar door. Ik mis mijn Muffin. Heel erg. Stilte... heel vreemd.
Ondertussen zie ik wel meteen dat Shanti haar zusjes laat zien hoe groot en dominant ze kan zijn! Babs -altijd het hoogste woord als we naar buiten gaan- wordt direct de mond gesnoerd, en Chanel mag niet meer spelen want die moet maar op haar rug gaan liggen om zich onderdanig over te geven. Alles blijft wel binnen de aanvaardbare perken, dus laat de roedel zich maar rustig her-formeren.... en ondertussen maar hopen dat het uiteindelijk het gewenste resultaat zal gaan opleveren: Pups!

Het zal met die stilte overigens wel snel over zijn, want vanavond krijgen we logees. Niet 2 of 3... nee: 7! In een moment van verstandsverbijstering (haha) heb ik besloten om niet naar Crufts te gaan. Ja, wel ingeschreven maar toch uiteindelijk de keuze gemaaktom thuis te blijven. Soms moet dat nu eenmaal. De hectiek die een Crufts-reis met zich meebrengt, en de wetenschap dat Shanti rond die dagen loops zou zijn was eigenlijk al genoeg reden om niet te gaan. Daarnaast wil ik in Maart naar de show in Luxemburg, en ik wil de shows aan de mediteranee weer gaan doen in April: Monaco(MC) Frejus (Fr) en SanRemo (It) met een paar dagen vakantie er tussenin. We blijven nu dus maar eens thuis en de honden van Sjaak & Nelleke komen hier logeren, zodat zij wel kunnen gaan. Volgend jaar zijn we er vast en zeker weer bij... maar nu liggen onze prioriteiten gewoon ff ergens anders.
Nu maar hopen dat het een beetje goed weer blijft in de komende dagen; 13 bobtails en rotweer..... daar ga ik anders vast niet vrolijk van worden!