zondag 14 december 2008

Op tijd

Elk jaar is het weer hetzelfde liedje... hoe moet die kerstkaart er nu weer uit gaan zien. Voordat ik mijn idee eindelijk uitgewerkt heb, is kerst alweer bijna voorbij... en zal het niet voor het eerst zijn dat het geen kerst- maar nieuwjaarskaarten worden.
Vorig jaar leverde het afdruk-drama nog de nodige vertraging op waardoor met de nodige stress en last minute activeiten de kaarten vlak voor kerst op de post gingen.
Ook dit jaar weer de nodige momenten (in de file, onder de douche, tijdens het borstelen) mijn hersen lopen pijnigen.... hoe moet de kerstkaart er uit gaan zien. Door de drukke werkweken en volle weekenden had ik wel gepland dat dit weekend de foto moest worden gemaakt. Strakke planning! (en zo lekker op tijd..) Niet dat ik al enig idee had hoe het eruit moest gaan zien... nee, dat dus weer niet. Door een reeks toevalligheden liep ik afgelopen vrijdag de boekhandel in, alwaar het meest 'foute' maar oh zo leuke kersthoofddeksel lag... Ik zag hem al helemaal op een Bobtail hoofd zitten, erges tussen de kerstballen ofzo... dus "bling" het idee was geboren.. nu nog uitvoeren.
Gisterochtend bleek Chanel de schoonste van het stel, dus is zij de gelukkige geworden voor de ludieke kaart dit jaar. (nee helaas, geen 7 op rij deze kerst)
Na haar smoeltje gewassen te hebben, koppie even losgeborsteld en met de blower haar coupe wat 'gepimpt', de kerstbomen achter in de tuin versierd, Rudolf & friends als decoratie geinstalleerd, test foto's gemaakt ivm belichting en ter voorkoming van te weinig/ te veel bling-bling effecten...en zo kon ons fotomodel aantreden. Mademoiselle deed haar naam eer aan; als een werkelijk model liet ze het hoofddeksel plaatsen en keek ze recht de camera in met haar blauwe oog... Wat een plaaaaaaatje...
Via internet zijn de foto's direct naar de fotograaf gestuurd, binnen 1 uur afgedrukt, enveloppen geschreven (auw, kramp!) en gisteravond zaten de meeste al op de post. pfffffffffff volgens mij heb ik een nieuw record; de kerstkaarten zijn nog nooit zo tijdig verstuurd!

Wie er nog meer snel werken, dat zijn de medewerkers van de Engelse Kennelclub. We weten allemaal dat onze NL kennelclub (Raad van Beheer, alias de Raad van Begeer) het niet zo nauw neemt met doorlooptijden van de diverse procedures. Bv: de doorlooptijd van een NL inschrijving voor Doughnut: 5 maanden!!. Nee, dan de Engelsen;
Ik besloot afgelopen week om Vincent en Chanel toch maar voor Crufts '09 in te schrijven. Echter, daarvoor heb je een ATC (Authority To Compete) nummer nodig van de UK Kennelclub. Een soort Engelse stamboom dus. Ik heb deze nummers voor 1 januari nodig, want dan sluit de inschrijving voor Crufts... oeps... Via internet het aanvraag formulier gedownload. Ingevuld, creditcard betaling gedaan, documenten gescand en dinsdag avond samen met de stambomen via email naar de UK Kennelclub gemaild. Op donderdag middag ontving ik een email uit de UK met de ATC nummers voor beide Boppers (waarmee de inschrijving dus al kan doen) en de mededeling dat de originele documenten zsm per post zouden worden bezorgt. Inderdaad, gisteren ontving ik de enveloppe!
Amazing... waarom kan dat nou wel in Engeland?