donderdag 12 juni 2008

Foto's

Vandaag maakten we foto's... Uiteraard doen we dat wel vaker, maar vandaag maakten we oa rontgenfoto's. (sorry, de editor accepteerd geen trema's, vandaar dat er rontgen ipv reuntgjen staat)
Vincent en Chanel zijn afgelopen maandag 1 jaar geworden, en dan mogen ze officieel beoordeeld worden op hun heup-kwaliteit. Dit hebben we 6 maanden geleden al met een voorproefje bekeken, maar nu was het D-Day. Zonder enige stress voor mij (het zit immers goed) zijn Jut en Jul op hun rug in de kribbe onder de rontgen apparatuur gegaan. Vincent mocht eerst, en een echte reu stelt zich aan.. Vincent dus ook. Walter bedankte Vince voor deze ochtend-gymnastiek, en na enige krachtpatserij om Vincent toch in een gestrekte positie zijn heupen te laten tonen konden we met enige verbazing op de foto's zien dat hij zelfs in zijn bot-ontwikkeling traag is... zijn groeischijven zijn niet verkalkt, wat normaal met 7 maanden gebeurd. Dit heeft geen enkel nadelige gevolg, maar laat slechts zien dat hij errrugggg traaaaaag is in zijn ontwikkeling. (zoals met alles) Heupkop en -kom zien er perfect uit, en kunnen niet van kritiek worden beticht :-)
Chanel toont dan wel een kopje kleiner dan haar broer, maar ook Walter was aangenaam verrast door haar body. (ja, onder dat vachtje zit wel degelijk een hond, met bone!) ook op haar heupen is geen kritiek te verzinnen...dus mocht ze direct weer uit de benarde situatie uit de kribbe waar ze werd vastgehouden door mij.
Enfin, de foto's zagen er dus geweldig uit en worden nu naar de GGW gestuurd voor de officiele beoordeling. Voorheen was dat een fluitje van een cent wat binnen 2 weken klaar was, tegenwoordig schijnt dat 6 weken in beslag te nemen... Nou ja, we wachten af.

Bij thuiskomst bleek mijn SD kaart gearriveerd te zijn... dus kon mijn spik-splinter-nieuwe-super-de-luxe-Nikon-D40 in gebruik worden genomen... en dat hebben we dus gedaan. :-) ...na 3 jaar heb ik eindelijk weer een spiegelreflex camera!!! (de oude is bij de brand verloren gegaan, en nu wilde ik ook digitaal) ..en na het maken van de eerste opnamen weet ik meteen weer waarom ik dit zo mistte!
Enkele proefshots bleken al 'super effects' te hebben, die mijn wensen direct in vervulling lieten gaan.
Na 13 jaar is het me gelukt DE foto van Raggles te maken... met haar flaporen! (Ze trekt altijd zo'n rare smoel als ze moet poseren, en het is me niet eerder gelukt om haar -met haar karakteristieke eigenschappen- vast te leggen)

Ook is het me gelukt om van Muffin een zg 'eyeshot' te maken. Lotte en Babs hangen al met hun 'uitvergrootte ogen' in mijn slaapkamer aan de muur... Muffin kan daar nu bij!

Ook de anderen zijn al op fantastische wijze op de foto gegaan, en Inge is helemaal in haar 'hum'. Komende tijd zal mijn website vast regelmatig van nieuwe, leuke en mooie foto's worden voorzien