dinsdag 20 mei 2008

Pubertijd

Mannen zijn nu eenmaal wat trager dan vrouwen... en zo is het ook bij honden.
Volgende week worden ze een jaar, en Chanel mag zich al met recht een dame noemen. Ze gedraagt zich netjes, ze is sociaal, weet wat ze wel en niet mag is de eerste keer loops geweest en nu dus een volwaardige roedel-lid.
Vincent is een ander verhaal... Die is nu zojuist de pubertijd ingegaan! Da's allemaal niet zo erg, maar oh wat vind hij zichzelf lollig

Een paar voorbeelden van de laatste 48 uur;
- Ik kan jouw schoenen meenemen naar de tuin, ik sloop ze niet, maar jij moet wel op je sokken in het gras gaan zoeken waar ze zijn...
- Ik heb ook een schrale huid..(?) dus sluip ik de badkamer in, jat de fles body lotion en maak er een mooie creatief vormgegeven fles van..
- Ik lust ook Franse kaas! (heeft 'ie vast bij Helen en Simen geleerd, haha) dus als jij 2 tellen uit beeld bent, jat ik snel de Brie en Port Salut van tafel en vreet ze samen met Raggles op.
- Je hebt nog een fles bodylotion? Oh, die kan ik ook verbouwen. Maar ik neem hem eerst mee naar de tuin. Dan valt het niet zo op.
- Ik heb een nieuw record om elastiekjes uit mijn zus haar pluum te vreten; 4 in 1 dag!
- Mijn oren werken niet, dus je kan me roepen... maar ik blaf toch tegen die hond die langs ons hek loopt.
- Als jij de deur in de serre open laat staan, trek ik een zak voer (uit de voorraad) open, en vreet me zo vol dat ik daarna zo vaak -en veel- moet poepen dat jij de kennel 'smorgens uit mag soppen... (in combinatie met de uitwerking van de Franse kaas was dit geen leuke verrassing op mijn nuchtere maag)

De pest is dat ik niet boos op hem kan worden... Als ik de badkamer deur, de slaapkamer en de serre deur had dicht gedaan had hij niets kunnen jatten. En wie laat nu ook franse kaas op tafel staan als ze weg loopt? Ja, ik weet het... hij mag het niet en dat vertel ik hem ook. Maar of hij daarvan onder de indruk is?
ik vrees van niet.
Nou ja, 18 jaar geleden gebeurde het zelfde met Balou en dat is uiteindelijk ook wel goed gekomen. Ik heb zo vaak een dejavu gevoel met Vincent, en zijn karakter is zo zacht en lief dat dit ook wel op dezelfde manier op zijn pootjes terecht zal komen.