woensdag 9 april 2008

Uit en thuis..

We zijn weer terug in Nederland, koud kikkerland. Na een paar fantastische mooie dagen met heerlijke temperaturen is het wel weer ff wennen hoor!
Samen met mijn nichtje Shana ben ik vorige week dinsdag naar het zuiden vertrokken, waar we 's avonds om 9 uur nog lekker buiten zaten op de Aire bij Valence terwijl het nog 14 graden was!

Voor Shana was het een leuk nieuw avontuur.. met tante Inge en 4 Boppers in het buitenland. Voor mij was het reuze leuk om haar bij me te hebben, alhoewel ik af en toe wat moeite had om SHana, SHanti en CHanel uit elkaar te houden :-)
Op de foto zie je het vrolijke reis gezelschap: "Shana avec le Boppers dans le grasveld"


Vincent was bij Diesel aan het logeren, en heeft helaas nog steeds niet normaal leren blaffen. (hij blaft als een meisje!) Raggels werd vertrouwd vertroeteld bij Nanda & co, en Babs mocht veilig bij Sjaak en Nel vertoeven. Na haar Luxemburgs avontuur van de week ervoor was dat wel zo geruststellend voor mij... In Luxemburg op de show had ik niet in de gaten dat ze aan de scharrel is gegaan op de parking, waardoor ze door mensen mee is genomen naar het secretariaat. Ik werd gebeld door een mede exposant, dat er een kortgeknipte OES met chip was gevonden... Haar chip wees uit dat ze Babs heette en uit Veen, NL kwam. Mijn Babs dus, alleen nog op het oude adres geregistreerd! Ja, ik schaam me diep. Babs is zo makkelijk en onopvallend aanwezig, dat ik niet eens gemerkt had dat ze niet onder het bed lag... Ik heb haar snel opgehaald, en haar helemaal sufgeknuffeld... en Babs? Die vond het allemaal reuze leuk. Ze had veel aandacht van de dames op het secretariaat gehad, en vond het helemaal top dat ze mij weer zag. Wat had ze een lol


Enfin, nu dus op stap met Coco, die als inventaris van de caravan er altijd bij is. Muffin, met haar zwangerschapshormonen op de achterbank genietend van de reis. Shanti natuurlijk als showgirl (en mijn schaduw) en Chanel mocht mee, want ze was loops. (niet echt makkelijk om haar te laten logeren bij vrienden met reuen in huis...) Het leuke was dat Chanel zich meteen als een dame is gaan gedragen. Zonder haar broer vond ze zich meteen een grote meid, en was nu puppie-af. Ik heb enorm van haar gezellige aanwezigheid genoten, en ze heeft meteen de vuurdoop gehad. Ze mocht mee naar de markt in 'Isle de la Sorgue' en is samen met Shana en mij naar/in de "Fontain de Vaucluse" geklauterd.

Op de boulevard van Monaco (daar mogen de campers parkeren voor de show) vond ze alle aandacht van voorbijgangers wel erg leuk. Maar na een dagje wennen en knuffels en "ohhhh la belle chien" kreeg zelfs zij er genoeg van, en tilde haar kop niet meer op als er mensen, kinderen, fietsjes, stepjes, hardlopers of honden voorbij kwamen.

De show in Monaco was leuk, maar helaas niet succesvol (wel goed voor het inflatie gevoel voor alle overwinningen) waarna we nog wel lekker in de zon hebben genoten voordat we terug naar huis zijn gegaan. We vertrokken -allebei rood verbrand- met 25 graden, en 24 uur later reden we bij -1 gr in Luxemburg door de sneeuwstorm... Gelukkig bleef dat in Luxemburg, en schijnt hier in NL de zon ook wel een beetje. Maar brrrr wat is het koud!

Uit het dagboek van Muffin

Ik ben de liefste hond van de hele wereld, ik wil de hele dag knuffelen met alles en iedereen. Ik ben er ff heerlijk tussenuit geweest. Ik voel me zooooo zwanger, en Inge legt me heerlijk in de watten. Zo mocht ik de hele vakantie reis op de achterbank liggen, terwijl de anderen in de achterbak lagen. Tja, ik ben met z'n "elven"..dus heb ruimte nodig! Ik werd zelfs wat slanker, dus nu krijg ik nog meer te eten. Prima geregeld hoor!
Morgen gaan we naar Walter, en Inge zegt dat mijn buik geschoren zal worden! Ammehoela, mijn mooie vacht eraf? Nou ja.. vooruit, als ze dan maar wel bikini lijn aanhouden. Daarna zal Inge zeker weten of ik 'fake' of 'zwanger' ben... Heus, ik fake niet!! Alle symptomen zijn er om te bewijzen dat ik zwanger ben. Maar ja, men schijnt me alleen te geloven als ze mijn kinders op een beeldscherm hebben gezien...