maandag 10 maart 2008

ff bijkomen...

Ja, na zo'n weekend moeten we ff bijkomen van alles;
Crufts was geweldig leuk. Dikke pret met Nanda en Willemine, de sleurhut gaf ons rust en comfort 'onsite' en het weer zat enorm mee. Op enkele kleine buitjes na was het zonnig en droog, hetgeen wel zo fijn was om Shanti toch lekker 'hond' te kunnen laten zijn tijdens dit weekend, en haar toch ook netjes op de show te kunnen presenteren.
De keuringen zelf...tja wat moet ik daar nu over zeggen? Na de eerste 2 klasses (reuen) begon het gemompel al langs de ring, en zakte bij mij de moed in de schoenen. Niemand snapte iets van de plaatsingen; uiteindelijk is er een heel mooie reu Beste van het ras geworden (uit de 159 inschrijvingen) maar in elke 'line up' stonden steeds zoveel verschillende type honden, dat we na die 159 gekeurde honden nog steeds niet kunnen samenvatten 'wat de keurmeester zocht'. was het vacht, was het gangwerk, was het een bepaald type? Nee, want telkens wist ze uit de grote klasses een diversiteit aan al deze honden te verzamelen...
Shanti werd amper bekeken, en is niet geplaatst. Oke, ik heb gelukkig toch de mooiste en liefste hond, en IK neem haar mee naar huis!
Het was verder een geweldig leuk weekend, het was leuk om 'iedereen' weer te zien, de engelse honden in de ring te bekijken, en de complimentjes over Shanti van diverse Engelse fokkers/ keurmeesters langs de ring te mogen ontvangen.
Na 3 dagen inspanning, reizen, lekker eten/drinken en heel veel lachen, was ik gisteravond wel moe... Maar op weg naar huis hebben we toch eerst Jack opgehaald want die mag deze week Muffin dekken. Gelukkig heeft Muffin haar ovulatie nog een paar dagen uitgesteld, en zullen we later deze week pas hoeven te dekken.
Jack loopt nu hier rond, Muffin daagt hem uit... en de 2 tortelduifjes kunnen het prima samen vinden. Ze zijn het er dan ook helemaal niet mee eens dat ze niet samen zonder toezicht buiten mogen spelen!

Kim heeft zich hier het afgelopen weekend prima vermaakt, en heeft alle boppers sufgeknuffeld (of hebben zij haar sufgeknuffeld?...zie foto...) Alles is hier goed en rustig verlopen, en ik ben haar weer eeuwig dankbaar voor alle goede zorgen. Zonder mensen als zij (maar ook mijn moeder of Nanda die hier regelmatig het thuisfront verzorgen als ik de hort op ben) zouden dit soort trips onmogelijk zijn.

Nog 1 detail wil ik hier toch wel graag vermelden; Vincent vind zich sinds vanmiddag ook een grote kerel. Hij vindt het allemaal reuze spannend dat Muffin en Shanti zo lekker ruiken, en het lijkt erop dat het kwartje bij hem aan het vallen is. Tja, als puber van 9 maanden zijn 2 loopse dames wel een beetje veel van het goede, en hij heeft het er maar druk mee. Shanti wil niks van hem weten (is ook pas 3 dagen loops) en Muffin vindt hem wel een leuke toyboy...maar ziet hem niet meer staan als Jack in beeld komt. Enfin, Vincent vond het vandaag dan zomaar tijd om zijn poot op te gaan tillen! Wat een held
Ik vraag me nog wel af of het geen vergissing van hem was... dat zal de komende dagen wel blijken.
Morgen weer werken en de rest week ga ik eerst maar eens proberen wat slaap in te halen en bij te komen...