maandag 17 maart 2008

Aandacht...

Mijn pups willen aandacht....
Pups? Oh ja, dat zijn Vincent en Chanel. 9 maanden oud, respectievelijk 65 en 57 cm hoog...grote boppers dus die 'ineens' groot zijn. Waar blijft de tijd? Wat vliegt de tijd!
Afgelopen weekend had ik 'zomaar' eens een hele zaterdag niks gepland, dus maar eens wat tijd gemaakt om de 'pups' in bad te doen en te borstelen.
Eerst Vincent in bad (..hoeveel bagger kan er uit een OES komen?) en in de zon laten drogen, en daarna Chanel maar meteen gesopt want die kon ik mooi meenemen naar de show in Leiden waar ze (tijdens het lange wachten) geborsteld kon worden.
Toen Vincent op tafel lag kwam ik nogal wat achterstallig onderhoud tegen... en bij Chanel heb ik zelfs de schaar moeten gebruiken om de klitten achter haar oortjes weg te halen. Ik schaam me diep.
Na het borstelen wilde ik een foto maken van mijn kleine beer...helaas, dat ging niet zo makkelijk. Ik vroeg me ongeveer 1 honderste van een seconde af waarom hij niet snapte wat ik van hem verwachtte, terwijl Shanti toch altijd zo 'easy'was... right. Oh ja, Shanti kreeg aandacht! Met haar heb ik geoefend en ik heb haar minstens 1000x per week verteld hoe mooi ze was. Vincent en Chanel spelen.. rauzen... keten...klimmen...slopen... hebben lol. Een leuk puppy leven, maar showtraining?
Showen is niet aan de orde, en zolang ze 's avonds maar bij me op de bank mogen klimmen en een dikke knuffel kunnen halen is het hele leven perfect voor hen.

Tja, en ondertussen zijn ze zomaar groot en bewijzen de foto's dat het al hele GROTE boppers zijn...(zie foto's op de website) en ik heb ze zelfs al op een CACIB show in Denemarken ingeschreven in mei! Tja, kleine hondjes worden groot en als ik wil dat ze sterren gaan worden net als Prutske, dan zal ik ze wat meer aandacht moeten gaan geven, en moeten gaan belonen voor het feit dat ze zich (soms) ook wel eens netjes kunnen gedragen
Gelukkig wilde Ron me zondag op de show helpen met een foto van Chanel te maken, waardoor zij wel netjes in stand gefotografeerd kon worden. ohhhhhh wat is ze mooi! (net als haar broer overigens)

Uit het dagboek van Muffin
pffffffff ik wil slapen.......
liefst aan Inge d'r voeten (ook al is dat pal voor de openhaard) of anders op de bank (het allerliefste met Inge op de bank)
Gisteren een boterham gejat... mijn hemel wat heb ik een honger. Waarom begrijpt niemand dat zo'n groot lichaam VEEL VOEDSEL nodig heeft?