zaterdag 5 januari 2008

Slopen

Ik lees graag de BLOG van Angelique (www.oldenglishsheepdogs.nl = echt een aanrader!) waarin ze beschrijft hoe haar Boppers in het Noorden leven. Een van de vaste items is "wat sloopten ze vandaag?" Ik moet daar vaak hartelijk om lachen. Jaaha, een beetje leedvermaak, maar vooral herkenning maakt het erg grappig.
Ik denk dan altijd, dat doen ze hier gelukkig niet... Wat heb ik een mazzel met mijn roedeltje. Tuurlijk, ook ik ben wel eens thuisgekomen dat Balou de bank had ingekort, dat Emily de vuilnisbak had uitgesorteerd of dat Raggles mijn boek had uitgelezen. Dieptepunt was uiteraard Max, die met zijn oude seniele koppie de telefoon en een panty op had gevreten hetgeen hem fataal werd. Sindsdien is mijn huis super save voor alle honden bekkies, en als ik weg ben of als we gaan slapen liggen ze natuurlijk in kennels. Lekker veilig.

Maar enfin, slopen blijft leuk en ondanks het feit dat ik dacht dat ik 8 engelachtige Sheepdogs heb rondlopen
is sinds een week de terror fase van de pups nu dan toch echt ingeluid....
Enkele voorbeelden;
* Sinds de openhaard weer regelmatig brand 'savonds, is er niets leuker dan de houtmand te plunderen zodat je lekker op een stuk boom kan kluiven. (Oke, dit mag. Ik ruim smorgens de rotzooi wel weer op)
* Als ik mijn slaapkamer inloop, is het een sport om zo snel mogelijk mee de kamer in te rennen en een sok te pikken. (dit mag dus niet, en ik controleer dus direct alle puppy muilen als ik de slaapkamer weer uitloop)
* Grote dikke pret afgelopen week; Chanel rende door de tuin en had iets in haar bek wat deels over het gras sleepte... Vincent + Shanti er in volle vaart achter aan. Het bleek dat ze de brem hadden uitgegraven, en probeerden hier nu 4 bremmetjes van te maken. (ik heb de brem getracht te redden en heb hem weer in de grond gezet; echter hij is sinds vandaag weer weg..)
* Vanmorgen haalde ik ze uit de kennel, en zag papier bij Vincent en Chanel liggen. huh? waar komt dat vandaan Ahhh, ze hadden een lijstje met Shanti's Noorse kampioenstitel van de muur gehaald (hing 1,5m hoog?) Het diploma was helemaal in tact, het IKEA lijstje bleek wel heerlijk hout om op te kluiven...

Nee, het zijn dus toch heel normale pups die net als alle andere honden lekker kattenkwaad uit kunnen halen. Het enige wat ik minder grappig vind, is dat Shanti het allemaal geweldig vindt en met ze meedoet. Ja dat mag wel, maar ze vreten inmiddels ook aan haar! Dus als Shanti binnenkort wat minder vacht op haar kop of kont heeft, kunnen we alleen maar denken dat ze daar veel lol mee gehad heeft. Zucht...nee echt leuk vind ik het niet, maar haar plezier gaat boven alle showsuccessen. Hopelijk heeft ze genoeg vacht en zal het amper opvallen.