woensdag 26 december 2007

Rust

Wat een 'zalig kerstfeest'.....
Alle uitnodigingen afgeslagen, en dus 2 dagen geen verplichtingen geen gedoe. Nou ja, geen verplichtingen... Ja toch wel 1; ik heb mijn collega's een 'vrije kerst' gegund door 'standby' te zijn voor onze klant waardoor onder andere mijn Poolse collega voor het eerst dit jaar zijn telefoon uit kon zetten en met zijn gezin kerst kon vieren. Mijn telefoon stond dus aan en verder 'moest' ik niks, had ik geen plannen en was ik in alle rust 'alleen' met de boppers. Wat een heerlijkheid! (helaas begrijpt niet iedereen dit)

Hoe zagen onze kerstdagen eruit?
We hebben uitgeslapen... ja ook de pups hebben zich stil gehouden tot het moment dat ik aangaf dat we op gingen staan!
Vincent en Chanel hebben samen de Kerstbeer gemolesteerd. Helaas voor de Kerstbeer...dit was zijn laatste kerst. Mocht hij 3 jaar geleden nog mee op de kerstkaart om onze incomplete familie op te fleuren (Emily en Raggles waren ivm de brand toen nog bij hun gast-ouders) Nee, Vincent vond dat er geen plaats meer was voor een beer in onze gezin en heeft hem deskundig eerst zijn ogen uitgepeuterd en samen met Chanel ge-vierendeeld. Wat een lol! ..en weet je hoeveel 'sneeuw' er uit zo'n beer komt? Nou, een huiskamer vol!

Terwijl de pups zich kostelijk vermaakte met de Kerstbeer (of wat er nog van over was..) heb ik Muffin en Coco in bad gestopt en geborsteld. Vervolgens een geweldige boswandeling gemaakt, gevolgt door een lange avond met hondenbrokjes voor de viervoeters, vissalade, een goed glas wijn en een boek voor mij... en met z'n allen lekker relaxed bij de openhaard...

Na een aantal uurtjes slaap, om 3 uur helaas een onderbreking voor het werk...en na een uur (ofzo) samen met de technische collega en de klant alles weer opgelost te hebben eerst de pups maar naar buiten gelaten, want die hoorden mij praten; dus wakker! (en als je wakker wordt, moet je plassen als je 6 mnd oud bent?)
Na een uurtje sliepen we wel weer...vanmorgen om 10 uur heb ik de meute wakker gemaakt :-)Wat een schatten, dat ze me vanmorgen hebben laten slapen na zo'n nacht!

Vandaag ook maar rustig aan gedaan... Shanti in bad; dat was geen overbodige luxe :-) En wat huishoudelijke werkzaamheden mochten ook niet ontbreken. (morgen komt er visite...)
Na 3 jaar maar eens de nodige paperassen bijeen gezocht in Bo-Ghy zijn verbrandde show-administratie om zijn internationaal Kampioenstitel nu eindelijk maar eens aan te gaan vragen (anders krijgen we hem dus nooit!) en ook voor Shanti konden we de benodigde papieren verzamelen om de aanvraag voor dezelfde titel bij de NL kennelclub te doen. Ook maar meteen haar Zweedse, Noorse en Nordic titels ingelijst en opgehangen aan de "wall of fame". Wow.... ziet er toch wel imposant uit :-)
Toen Shanti droog was kon ze geborsteld worden en zijn Chanel en Vincent in bad gegaan waarna ze geborsteld konden worden en Vincent met de schaar nu maar eens van zijn puppy vacht werd ontdaan. (wat istiemooi!!!!)

Nadat ik de recepten voor oudjaar verzameld heb om Tapas te gaan maken (Oma komt met Timber en Nozem) gaan we nu in de boekenkast kijken welk boek ik kan gaan verslinden. De Boppers liggen al voor de haard terwijl ik hier zit te typen... en ik ga ze nu gezelschap houden!

Vrolijk kerstfeest!