vrijdag 30 november 2007

Weer thuis bij de boppers

Afgelopen week moest ik voor mijn werk naar Bydgoszsz (Polen) waar mijn collega's aldaar de IT diensten uitvoeren voor de klant waar ik (als service manager)verantwoordelijk voor ben. Alleen al op zakelijk gebied is het veel geregel om 4 dagen weg te kunnen, hotel en reis te boeken etc... Tja, en ik heb natuurlijk de verantwoordelijkheid voor 7 Boppers hier thuis. Het is niet onmogelijk om ze elders bij diverse vrienden onder te brengen, was het niet dat daar veel tijd in gaat zitten. (de beste logeer adressen zijn nooit om de hoek..) Dus kwam mijn moeder, oftewel "Oma" in huis om voor haar viervoeterige kleinkinderen te zorgen.
Mijn honden kennen Oma goed, ze zijn lekker in hun eigen omgeving en Oma had de vrije tijd om hier een aantal dagen in huis te kunnen komen. Ideaal dus!
Maar...oeps, Nu moest ik 4 dagen zonder honden in mijn nabije omgeving door zien te komen! Gelukkig waren de dagen volgepland met vergaderingen en andere werkgerelateerde zaken, (bv na werktijd Vodka leren drinken...)waardoor de tijd voorbij vloog!
Polen blijkt zeer westers te zijn, vol met zeer vriendelijke mensen en een perfect Bobtail klimaat. (droog, koud en zonnig) Beter dan het natte weer hier NL!!!
Toen ik gisteravond thuiskwam, werd ik uitvoerig begroet door een stel uitzinnige Boppers. Ondanks alle prima zorg van Oma, waren ze wel heel erg blij om me weer te zien. (en vica versa)


Ik hoorde dat Vincent, Shanti en Chanel aan Oma hebben laten zien dat ze best met 3en tegelijk op schoot konden zitten... en dat ze ook hebben laten zien dat pupjes kunnen slopen als ze in een onbewaakt ogenblik iets tegenkomen wat in een puppie-bekkie past. Volgens mij is iedereen de dagen prima doorgekomen, maar zijn we allemaal toch wel blij dat alles weer gewoon is (vooral schapendoes Nozem, die vanwege zijn formaat door door de pups als 'lotgenoot' werd bestempeld maar hier geen raad mee wist)


Morgen gaan we de volgende uitdaging aan; 7 Boppers in de Laguna proppen en naar Koge (DK) om daar de Juleshow te bezoeken. (=kerstshow van de Deense OES club)
De pups zullen daar hun premiere gaan beleven: de eerste echte show in de puppy klasse. Ook Shanti is in de kampioensklas ingeschreven, en als 'joker' zal Babs in de klipped klasse meedoen. (een speciale klasse zonder CAC voor OES die in een korte jas lopen)
Maar hopen dat ze zichzelf schoon zullen houden als ze in bad zijn geweest, en dat het wat beter weer is in Denemarken.. We nemen de sleurhut mee, en gaan gewoon een weekendje samen genieten. Met of zonder schone pootjes...dat zal wel een dolle boel worden!