maandag 1 oktober 2007

bezoekje aan "Moet & Chandon"








Shanti's officiele naam is natuurlijk "Moet & Chandon", de lekkerste champagne die ik (tot op heden) geproefd heb. Omdat ik niet alleen de pups van Coco destijds Champagne namen gegeven heb, maar ook werkelijk een liefhebber van deze bubbelwijn ben, heb ik een weekendje georganiseerd samen met de familie waarbij een bezoekje aan de Cave van Moët in gepland was.

De rondleiding was fantastisch! Veel info, leuke verhalen (Meneer Moet was een Hollander!) en natuurlijk onze ogen uitgekeken. Duizenden flessen liggen daar te wachten totdat ze op de juiste wijze bezonken en gerijpt zijn. Flessen Moet, Flessen Dom Perignon, Magnum flassen, Grand Vintage 2000... En uiteraard ook geproefd... geweldig! Daarna de halve Moet & Chandon shop leeggekocht :-)

Na afloop heb ik Shanti gehaald en heb ik met haar een "foto shoot' gedaan op het terrein. Het was moeilijk om haar voor het hek waar de letters in goude kleuren staan te fotograferen. Ze zon was fel, er stonden auto's vlakbij, en er was een opgebroken stoep...
Toen ik haar op de trappen van de entree liet poseren, riepen diverse personeelsleden "oh" en "ahhh"... Hier heb ik meteen op ingespeeld; ik heb hen verteld oer Shanti haar naam, en gevraagd of ze ook binnen mocht om foto's in de kelder bij de stamboom te maken. Dit was geen probleem, en onder begeleiding werden we naar de kelder gebracht waar een extra foto-shoot kon beginnen!
De foto's zijn helaas niet van beste kwaliteit doordat mijn camera zijn beste tijd gehad heeft.. maar ze zijn wel erg leuk geworden. Ik heb er een speciale pagina voor gemaakt: http://www.youandi.eu/shanti_moet.htm

De rest van het weekend heb ik gecampeerd met 6 boppers; de overige familie leden zaten in het nabije huisje op de camping. Voor Chanel was het de eerste keer op een camping,
Vincent was natuurlijk al eens met Helen en Simen op de camping toen hij bij hen logeerde. Hij heeft zijn zus alle goede manieren (en trucjes) laten zien, om maar zoveel mogelijk pret te hebben. Het was enorm leuk, en voor beide pups weer een leuke ervaring.